dinsdag 25 juli 2017

De laatste loodjes voor het zomerreces

Op dinsdag 11 juli vond de laatste raadsvergadering voor het reces plaats. De financiƫle stukken lagen voor: Jaarrekening 2016, 1e Bestuursrapportage 2017 en Vooruitblik 2018-2022. Na de bespreking van deze stukken in de diverse commissies, was dit voor de raad bijna een hamerstuk. Dit was beslist niet het geval met het voorstel aan de raad om geen bedenkingen te uiten tegen de aanleg van een paardenbak en een galoppeerbaan in Bemelen.

U begrijpt het al, een wens van de ondernemer die het ganse dorp tegen zich in het harnas gejaagd heeft wegens de bouw van zijn veel te grote stal in het mooie buitengebied. Evenals D66, hadden ook andere fracties grote bedenkingen en veel vragen. Reden waarom een meerderheid van de raad besloot het besluit uit te stellen tot na de zomer. Dan gaat, op initiatief van D66, een project van start dat erin moet voorzien dat dit soort clashes tussen ondernemer en burger wordt vermeden en dat plannen in een vroeg stadium met alle betrokken partijen worden gedeeld.

Het wordt dan druk: de Begroting 2018 staat op het programma en natuurlijk ook het opstellen van ons verkiezingsprogramma in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2018! We hebben gelukkig nieuwe leden die mee zullen denken en schrijven. We hebben zelfs niet-leden uitgenodigd om deel uit te maken van onze denk- en schrijfgroep.

U bent dus ook van harte welkom om aan te schuiven bij onze maandelijkse bijeenkomsten!

Hebt u interesse? Stuur dan even een mailtje aan Franklin Boon of Rob Zeguers.